Halaman

Aura Pengacara Program

Ainraihan | Sabtu, Ogos 27, 2016 | 0 Komen |





Mula-mula diberi tugas memang terasa macam nak main sorok-sorok. Tapi fikir balik. Dah tugas, ambil sebagai cabaran.

Alhamdulillah, selesai sudah.

Memahat Impian Di Minda #Kisahku

Ainraihan | Selasa, Ogos 23, 2016 | 0 Komen |




Hanya gambar dipandang dahulu. Memahatkan segala impian, Insya Allah. Lakarkan di kamus kisahku.

Visualkan impian anda.

Hargai

Ainraihan | Isnin, Ogos 22, 2016 | 0 Komen |

Keajaiban Garam Aura Rezeki

Ainraihan | Jumaat, Ogos 19, 2016 | 0 Komen |


Alhamdulillah, memilih untuk terus berbahagia.

Hari Istimewa

Ainraihan | Rabu, Ogos 17, 2016 | 0 Komen |

17 Ogos 2016 , hari lahir My Sweet Soffi Ijam yang ke 10 tahun. Alhamdulillah. Doa , jadi anak solehah, Insya Allah.

Syurga pengakhiran kita. Aamiin.

Apabila aku mula memilih untuk berdiam

Ainraihan | Selasa, Ogos 09, 2016 | 0 Komen |


Diam tak perlu kata apa-apa. Memilih untuk zip mulut tapi bukan jemari runcingku ini. Merah yew bibir ku.

Ada orang cakap mulut aku mulut puaka. Takpe, yang penting jujur dan tak mengata belakang. Aku nie kan orang PUNCA.

Bila aku tahu punca memang mulut macam bertih jagung kalah mulut murai. Tapi bila tak tahu punca, mulalah diam seribu bahasa hehehe ...

Aku dan Kisahku ... biarlah

IKHLAS

Ainraihan | Isnin, Ogos 08, 2016 | 0 Komen |




Mudah menyebut namun sangat sukar untuk melaksanakan.

Aku sendiri belajar belajar belajar dan terus belajar tentang IKHLAS. Mungkin mulut berkata ikhlas namum jauh di sudut hati masih berkata-kata.

Kita ini tak sesempurna mana. Kita ini manusia yang bernama hamba, hamba Allah. Susah untuk dimergertikan. Bagi kita tentu sahaja kita berbuat betul namun pada pandangan orang lain kita salah. Pandangan sisi manusia kan berbeza-beza.

Aku pernah dibaling batu, ditolak ke curam paling dalam. Berkali-kali terkena dan berkali-kali bangkit semula.Berdarah sana sini, sakit sana sini, cedera sana sini. Nak menangis pun sampai sudah tidak mampu lagi. Sudah kering air mata.

Itu kisah lalu. Biarkan lah ...

Segala kedukaan itu, andai kamu bisa lihat di wajahku, kamu akan nampak. Itulah kesan kelukaan semalam. Hari ini aku belajar bangkit dengan IKHLAS. Memancarkan aura-aura keindahan. Memadamkan duka semalam.

Aku ingin KUAT seperti pohon itu, aku juga ingin KUAT seperti akar itu. Doakan aku.

Akademi Aura Rezeki

Ainraihan | Isnin, Ogos 01, 2016 | 0 Komen |



Ya Allah, doa aku semoga aku berjaya menggapai impian. Insya Allah. Aamiin.
Kisahku © . Designed by MaisarahSidi.com